Tatra T 148 S1:...každé auto časem zchátrá, věky přečká jenom Tatra
Tatra T 148 S1
"Esjedničky" se vyráběli v letech 1970-1981. Kompletovaly se v pobočném závodě v Bánovcích nad Bebravou, kde se na podvozek dodaný z Kopřivnice montovala jednostranně sklopná korba na 9 m³ s masivním překrytem kabiny. Během doby jejich výroby se montovali dvě vzhledově trochu odlišné varianty. Z nich vycházela i varianta s vyhříváním výfukovými plyny. Ta se vyráběla od roku 1975 a montovala se do verze "Arktik" vyvíjené a zkoušené na Sibiři v Ťumenské oblasti a Magadanu. Toto provedení mělo řadu úprav pro zaručení provozuschopnosti i při extrémně nízkých teplotách do -60 °C. Mezi nejvýznamější úpravy patřil zateplovací kryt motoru, tepelná izolace kabiny a dveří, dvojitá čelní skla se silikagelovým vysoušením, izolace a ohřev akumulátorů, tepelně izolovaný palivový systém včetně nádrže, posilovač řazení či použití mrazuvzdorných pryžových materiálů.
Tatra T 148 S1 byla velmi oblíbená nejen v dálné Sibiři, ale i v rodném Československu nesměla chybět na žádné větší stavbě.
V Bánovcích jich smontovali takřka dvacet tisíc kusů z nichž jednu nyní s radostí vlastním...
"Stoosmačtyřicítka" v tomto provedení si zde pro svou mimořádnou oblíbenost vysloužila solo fotogalerii. Věřím že nejsem jediný komu při prohlížení srdíčko zaplesá...