Svet-Stranek.cz
Nákladní Tatrovky

Tatra T 148:...každé auto časem zchátrá, věky přečká jenom Tatra

Tatra T 148

...se vyráběla v letech 1969-1982. Motor byl vznětový vzduchem chlazený osmiválec OHV do V 75º Ø 120x140 mm o objemu 12 666 cm³. Výkon 212 k (2000 ot/min). Maximální rychlost 71 km/h. Nosnost 15 tun.
Podvozek klasické tatrovácké koncepce s centrální nosnou rourou a výkyvnými polonápravami a znakem náprav 6x6 a 4x4. Vycházel z předchozího typu T 138 avšak evoluce přinesla kromě potřebného zesílení také mezinápravový diferenciál zadních náprav a seřiditelné zkrutné tyče předního pérování. Rovněž nabídka rozvorů se rozšířila a kromě rozměrů 3690 a 4260 se vyráběl i 3900 a 4800+1320 mm.
Od roku 1979 se vyráběla modernizovaná varianta 2-148 na níž bylo provedeno celkem 86 úprav. Nová maska nebyla jen znakem faceliftu, ale napomáhala ke snížení hlučnosti. Mezi dalšími důležitými rekonstrukčními prvky lze uvézt zcela jiný typ kloubu přední nápravy vyvinutý pro typ T 815, hřídele zadních náprav s větší pevností, vylepšené napojení blatníků ke kabině, sedačka řidiče se vzduchovým vlnovcem, dvojitý teleskopický zvedák korby (mailer) byl nahrazen jedním ale většího průměru či zvětšená korba typu S3 o 1m³ na celkem devět kubíků.
Celkem se vyrobilo 113 647 ks "stoosmačtyřicítek" ve 45 modifikacích z nichž zhruba padestát tisíc zůstalo doma a ostatní byly exportovány do 43 zemí světa. Nejvýznamnějšími odběrateli byl samozřejmě bývalý Sovětský svaz a ostatní státy RVHP. Právě pro tyto potřeby byl Tatře v roce 1971 poskytnut úvěr 77,5 mil. převoditelných rublů na rozvoj závodu a postupné rozšíření výroby až na plánovanou roční produkci 15 000 ks vozidel. Poslední kus tohoto typu sjel z výrobní linky Kopřivnického závodu v úterý 14.prosince 1982 ve 21 hodin...
...mají co předvádět...zdroj publikace Camions d´autrefois č. 48
...alegorický vůz na podvozku valníku T 148 a nalevo od ní dempr T 138...zdroj dobová fotografie 1975
...Tatry budují Sibiř, tak byl nazván tento snímek...zdroj časpis Svět motorů 29/1976
...tahaš návěsů ve škarpě...zdroj časopis Svět motorů 41/1976
...zde hmotnostní limity neplatí...zdroj publikace Tradice/Pokrok/Prosperita 1990
...kdepak, ta se jen tak nepřevrhne...zdroj publikace Tradice/Pokrok/Prosperita 1990
...vysokosklápěč Tatra T 148 VS1...zdroj kalendář Motokov
...blátem se brodící Tatra T 148 S3...zdroj časopis Svět motorů 13/1976
...T 148 S3...zdroj časopis Svět motorů 31/1975
...rozvoz pohonných hmot po Praze...zdroj časopis Svět motorů 31/1975
...jeřáby na veletrhu v Brně...zdroj časopis Svět motorů 41/1975
...toto je zajímavá fotografie, ačkoliv to na první pohled nevypadá. Tatry 148 spolu se zastaralými osobními auty. Zatím co staré osobáky potkáte pouze na srazech veteránů, stoosmačtyřicítky jezdí dááál...zdroj časopis Svět motorů 18/1975
...sklizeň cukrovky v JZD Líbeznice...zdroj kniha Československé zemědělství 1986
...svoz slámy ve velkém...zdroj kniha Československé zemědělství 1986
...přečerpávání vápenatých hnojiv - Agropodnik Gottwaldov...zdroj kniha Československé zemědělství 1986
...jeřábnické práce na zásobníku zkapalněného zemního plynu...zdroj časopis Květy 27/1982
...z téže stavby...zdroj časopis Květy 27/1982
...těžba betonitu na Černém vrchu v Českém středohoří...zdroj časopis Květy 31/1979
...zatěžkávací zkouška na mostě přes řeku Moravu...zdroj časopis Květy 46/1980
...stavba malé vodní elektrárny v Českém Vrbném...zdroj časopis Květy 28/1982
...že by netěsnost motoru ?...zdroj časopis Květy 9/1978
...těžba štěrku u Tovačova, který následně rozváží stořtyřicetosmičky a trambusy...zdroj časopis Květy 40/1983
laňák bagr nakládá trambus...zdroj časopis Květy 27/1972
...nádoby pro přepravníky volně ložených hmot vyráběných v ZVVZ Milevsko a montovaný na podvozky Tatra 148...zdroj časopis Květy 37/1973
...Tatra 148 a Avia 30 v Dharan-Bazaru jako hlavní nosiči výpravy do Himaláje...zdroj časopis Květy 40/1973
...vrtná souprava na podvozku T 148...zdroj časopis Květy 11/1974
...bagrování na Sibiři...zdroj časopis Květy 50/1974
...stavba mostu v Hvězdonicích (dálnice D1)...zdroj  časopis Květy 50/1975
...úprava povodí řeky Dyje...zdroj časopis Květy 38/1976
...uplatnění Tatry 148 je i v lesním hospodářství...zdroj časopis Květy 42/1976
...holt slušnej oddíl...zdroj časopis Květy 18/1977
...obrázek Tater 148 CAS32 z článku o výrobci autobusů a hasicích nástaveb Karosa Vysoké Mýto...zdroj časopis Květy 35/1977
...i entomologická expedice si pro svou výpravu s cílem zkoumat hmyz v Íránu si vybrali jako expediční vozidlo nákladní tatru...zdroj časopis Květy 14/1978
...souboj trkavých dinosaurů...zdroj časopis Květy 20/1978
...herec Josef Vinklář šoféruje tento lesovůz ve filmu Pod Jezevčí skálou...zdroj časopis Květy 24/1978
...po žních půjdeš k Turkovi
...rozvoz benzínu v osmdesátých letech...zdroj časopis Květy 30/1979
...Detvan UDS 110 na podvozku T 148 při rekonstrukci silnice do Horního Maršova...zdroj časopis Květy 4/1980
...Tatry při výstavbě konečné stanice trasy C - Háje, tehdy ještě Kosmonautů...zdroj časopis Květy 37/1980
...stoosmačtyřicítka mix na Florenci...zdroj časopis Květy 48/1980
...T 148 NT 6x6 ve stavebninách...zdroj časopis Květy 46/1981
...upoutávka na článek o stavbě dálnice D1...zdroj časopis Květy 47/1981
...výstavba Dé jedničky u Třebestovic, i zde se nakládá na tatrovky...zdroj časopis Květy 47/1981
...Tatra za to nemůže. Kdo jezdil s dvanácetrojkou, bude stejného názoru :-)...zdroj časopis Květy 5/1982
...nejdražší pokuta byla za kilo a těch pirátů silnic...Volha, Žigulík, Šestsettrojka...jinak všichni ostatní mají omezovače rychlosti :-)...zdroj časopis Květy 5/1982
...estrojka v Mongolské poušti Gobi...zdroj časopis Květy 32/1982
...opravárenská dílna ČSAD...zdroj časopis Květy 11/1984
...obrázek z článku o začátku výstavby Strahovského tunelu na němž se podíleli Vojenské stavby a Metrostav. To ještě měli ve vozovém parku Tatry a ne Actrosy...zdroj časopis Květy 47/1984
...Krkonošské hrablo 6x6...zdroj časopis Květy 11/1985
návštěvníků stránky
celkem248 317
tento týden689
dnes137