Svet-Stranek.cz
Nákladní Tatrovky

Tatra T 148 S1:...každé auto časem zchátrá, věky přečká jenom Tatra

Tatra T 148 S1

"Esjedničky" se vyráběli v letech 1970-1981. Kompletovaly se v pobočném závodě v Bánovcích nad Bebravou, kde se na podvozek dodaný z Kopřivnice montovala jednostranně sklopná korba na 9 m³ s masivním překrytem kabiny. Během doby jejich výroby se montovali dvě vzhledově trochu odlišné varianty. Z nich vycházela i varianta s vyhříváním výfukovými plyny. Ta se vyráběla od roku 1975 a montovala se do verze "Arktik" vyvíjené a zkoušené na Sibiři v Ťumenské oblasti a Magadanu. Toto provedení mělo řadu úprav pro zaručení provozuschopnosti i při extrémně nízkých teplotách do -60 °C. Mezi nejvýznamější úpravy patřil zateplovací kryt motoru, tepelná izolace kabiny a dveří, dvojitá čelní skla se silikagelovým vysoušením, izolace a ohřev akumulátorů, tepelně izolovaný palivový systém včetně nádrže, posilovač řazení či použití mrazuvzdorných pryžových materiálů.
Tatra T 148 S1 byla velmi oblíbená nejen v dálné Sibiři, ale i v rodném Československu nesměla chybět na žádné větší stavbě.
V Bánovcích jich smontovali takřka dvacet tisíc kusů z nichž jednu nyní s radostí vlastním...
"Stoosmačtyřicítka" v tomto provedení si zde pro svou mimořádnou oblíbenost vysloužila solo fotogalerii. Věřím že nejsem jediný komu při prohlížení srdíčko zaplesá...
...tento záběr tu již je, ale tentokrát větší a v lepší kvalitě
...břízky již nešumí, ale stali se součástí Sibiřské pozemní komunikace
...na dvoře v Bánovcích...zdroj časopis Stop 4/1979
...zkoušky prototypu dempra T 148 S1 ještě s dveřmi ze stotřicetosmičky bez prolisů pro kliku...zdroj prospekt Motokov vydaný u příležitosti 14. brněnského veletrhu
...exponáty Tatra na mezinárodním strojírenském veletrhu Brno 1977...zdroj časopis Svět motorů 42/1977
...tahle fotka by zde neměla chybět, přestože je v hlavičce tohoto webu. Myslím že právem...zdroj časopis Svět motorů 49/1976
...v Nižněvartovké bázi se v osmdesátých letech evidentně ztráceli světla...zdroj časopis Svět motorů 49/1976
...spočítej dempry...zdroj časopis Svět motorů 49/1976
...to samý záběr jako viz níže, ale v HD...zdroj prozatím neznámá publikace
...zatěžkávací zkouška dálničního mostu ve Valašském Meziříčí proběhla pomocí 38 naložených Tater 138, 148 S3 a 148 S1...zdroj časopis Svět motorů 39/1978
...další Sibiřanka...zdroj kniha K dějinám Tatry Kopřivnice III 1975
...Sibiřanka v zemi pro kterou byla postavena...zdroj publikace Cesty přátelství 1975
...prototyp měl nad čelním sklem i takovouto kšiltovku...zdroj publikace Cesty přátelství 1975
...zkoušky byly prováděny při -50°C...zdroj publikace Cesty přátelství 1975
...tak a pěkně pod bagr...zdroj publikace Cesty přátelství 1975
...funglovka...zdroj publikace Novojičínsko 1979
...Kopřivnický ledoborec T 148 S1 Arktik se předvádí v pískovně...zdroj publikace Tradice/Pokrok/Prosperita 1990
...zvláštní barevné provedení ne tak typické pro tuto variantu T 148. Zřejmě pro převoz volně ložené hořčice :-)
...zde ještě jeden záběr...zdroj publikace Tradice/Pokrok/Prosperita 1990
...teď něco pro dámy :-). Budování gynekologicko-porodnické kliniky na Bulovce probíhalo za pomoci tater T148 S1 z Pozemních staveb Prešov...zdroj noviny Večerní Praha dne 19.5.1981
...nablýskaný Arktik s matně černou kapotou
...na výstavu se použilo i trochu stříbrné
...demprů není nikdy dost...zdroj kalendář Motokov
...představení Tatry 148 S1 Arktik na mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně 1975...zdroj časopis Svět motorů 41/1975
...efektní průjezd vodou...zdroj časopis Svět motorů 43_1975
...první varianta korby Tatry 148 S1 s prostřední horizontální vzpěrou...zdroj časopis Automobil 9/1973
...patina těmto vozům rozhodně sluší, nejsou to totiž žádné navoněné slečinky...zdroj kniha 30 vítězných let Severomoravského kraje 1976
...zřejmě poslední výstavní dempr T 148 S1...zdroj brožura Tělocvičná jednota Kopřivnice 1982
...dempr T 148 v nově otevřeném kamenolomu v Libodřicích na Kolínsku s roční kapacitou 180 000 tun kamene pro obnovu a výstavbu středočeských silnic ...zdroj časopis Květy 23/1973
...těžké zkoušky na polygonu...zdroj časopis Květy 30/1973
...upoutávka na to co vyjde v příštím čísle...zdroj časopis Květy 49/1974
...nejoblíbenější obrázek s dempry T 148...tyto jsou ze Sibiře...zdroj časopis Květy 50/1974
...Tatry brodí sibiřskou řeku...zdroj časopis Květy 50/1974
...tři sestry...zdroj časopis Květy 39/1976
...na startovní čáře...zdroj časopis Květy 36/1976
...čerstvě nabarvené a voňavé...čeká je celoživotní sklápění
...malý Belaz z Kopřivnice
......kdo z tatrováků by si nevzpoměl na tento obrázek  jinak tuze nudné učebnice zeměpisu.
...vzduchem chlazené - cuore terreno :-)
...Vodní dílo Dalešice by jen těžko vzniklo bez těchto drobných pracantů. Jezdilo jich tu i sedmdesát denně...zdroj časopis Květy 13/1975
...zdroj časopis Květy 45/1976
...provoz v Čížkovických cementárnách...zdroj časopis Květy 5/1977
...sklápějící Tatra 148 S1...zdroj časopis Květy 14/1978
...čistokrevný Arktik T 148 S1...zdroj časopis Květy 16/1978
...dempr v Zbraslavském kamenolomu...zdroj časopis Květy 21/1978
...T 148 S1 a S3 odvážejí ze stavební základny u Koberovic materiál pro zpevnění vozovky dálnice D1 u Humpolce...zdroj časopis Květy 36/1978
...na silnější si nedovoluj...zdroj časopis Květy 38/1978
...T148 S1 Arktik na tomto obrázku poznáme nejen podle zmrzlé sněhové pokrývky a typických sudovitých ubikací, ale hlavně podle krytu olejové vany pod nárazníkem...zdroj časopis Květy 49/1978
...esjednička v útrobách Paláce kultury...zdroj časopis Květy 50/1978
...zdroj časopis Květy 38/1979
...stavba přečerpávací vodní elektrárny Dlouhé Stráně na říčce Divoká Desná v Jeseníkách...zdroj časopis Květy 38/1979
...esjednička v Mongolsku...zdroj časois Květy 47/1979
...trochu jiný záběr avšak otištěno o dva roky později...zdroj časopis Květy 27/1981
...budování železniční trati mezi Chodovem a Sokolovem...zdroj časopis Květy 27/1980
...šmírování esjedničky při stavbě jaderné elektrárny Dukovany...zdroj časopis Květy 27/1980
...Poclain nakládá Tatru 148 S1 v rámci rekonstrukce a výstavby silnice Praha - Louny...zdroj časopis Květy 28/1980
...snímek z fotosoutěže Kamerou 80...pro tatrováky jistě vítězný...zdroj časopis Květy 43/1980
...budování nové příjezdové silnice od Loděnice do Vráže...zdroj časopis Květy 47/1981
...T 148 S1 na jedné z teras povrchového dolu v Chebském okrese...zdroj časopis Květy 42/1983
...těžba hnědého uhlí v chomutovském okrese...zdroj časopis Květy 8/1984
návštěvníků stránky
celkem100 368
tento týden191
dnes29