Tatra T 141:...každé auto časem zchátrá, věky přečká jenom Tatra
Tatra T 141
...se vyráběla v letech 1957-1970. Motor byl vznětový vzduchem chlazený dvanáctiválec OHV do V 75º Ø110x130 mm o objemu 14 825 cm³.
Výkon 180 (2100 ot/min)-185 (2 270 ot/min) k. Maximální rychlost 45 km/h, u verze T 141 B bez kolových redukcí 61 km/hod.
Účelem těchto vozů byla přeprava břemen tažených na podvalnících o celkové váze 100 tun.
Podvozek tatrovácké koncepce s výkyvnými polonápravami se znakem náprav 6x6 v podstatě vycházel z běžného valníku T 111R. Změny se týkali hlavně zkráceného rozvoru 3 500 + 1 220 mm, převodů přídavné převodovky a kolových redukcí. Odpružení vpředu šikmými čtvrteliptickými listovými pery, vzadu podélnými půleliptickými listovými pery. Zadní nápravy byly poháněny trvale. Pohon přední nápravy a uzávěry diferenciálů zadních náprav ovládal řidič mechanicky pomocí pák.
Kabina byla plechová s dřevěnou kostrou až pro osm osob posádky. Součástí nástavby byl valník na přídavný materiál pro zvýšení adheze, 100 metrový naviják s tažnou silou 8 000 kg a u některých variant také zásobník s pískem na podsypávání zadních kol či "horská" vzpěra proti nechtěnému couvání při rozjezdu v kopci.
Od dubna roku 1958 se výroba přesunula do pobočného závodu Bánovce nad Bebravou.
Celkem se těchto oblíbených a dlouho využívaných tahačů vyrobilo 4 981 ks...