Tatra T 147 DC5:...každé auto časem zchátrá, věky přečká jenom Tatra
Tatra T 147 DC5
...se vyráběla v letech 1957-1961. Motor byl vznětový vzduchem chlazený dvanáctiválec OHV do V 75º Ø 110x130 mm o objemu 14 825 cm³. Výkon 180 k (1 800 ot/min).
Podvozek byl klasické tatrovácké koncepce s centrální nosnou rourou a výkyvnými polonápravami se znakem náprav 6x6. Odpružení vpředu šikmými čtvrteliptickými listovými pery, vzadu podélnými půleliptickými listovými pery. Zadní nápravy byly poháněny trvale. Pohon přední nápravy a uzávěry diferenciálů zadních náprav ovládal řidič mechanicky pomocí pák.
Jednalo se o další odvozeninu od klasické stojedenáctky jejíž hlavním znakem byl výrazně zkrácený rozvor z 4175 na 2900+1220 mm a masivní žebrovaná dozadu sklopná korba s krytem kabiny pro nasazení v lomech a velkých stavbách.
Podvozky se vyráběli v Kopřivnici, kdežto sklápěcí nástavby dělali Podpolianské strojárne Detva.
Počet vyrobených kusů není přesně znám. Pohybuje se cca v rozmezí 500-1000 ks. Každopádně z historického a zběratelského hlediska se jedná tak trochu o "Lochnesku". Dochovaný je pouze jeden exponát ve Španělsku a to ve výrazně opotřebovaném stavu a v Čechách pak dvě nádherné repliky.